Kaip pamilti save?

Nors valgymo sutrikimai yra itin pavojingi, svarbu nepamiršti, kad jie atsiranda dėl neadekvataus mąstymo ir savęs suvokimo. Grįžimas į normalų gyvenimą gali užtrukti, nes reikia nuosekliai pakeisti savo mąstymą, išmokti tinkamai maitintis. Būk kantrus sau, pokyčiai neatsiranda per vieną dieną. Siekiant išvengti nesveiko santykio su maistu, galima imtis tam tikrų prevencinių veiksmų:

  • venk skirstyti maisto produktus į „gerus“ ar „blogus“;
  • venk maistą naudoti kaip atlygį arba bausmę;
  • stenkis nepasiduoti dietos kultūrai;
  • valgyk, kai esi alkanas, ir sustok, kai jautiesi sotus;
  • laikykis reguliarios, tinkamos, įvairios pilnavertės mitybos;
  • įsiklausyk, ko prašo tavo kūnas, galbūt senokai nevalgei daržovių ar žuvies;
  • atrask kitus streso įveikimo būdus, pavyzdžiui, buvimą su draugais, sportą, muziką;
  • ugdyk savo kritinį suvokimą apie bendraamžių, visuomenės ir žiniasklaidos įtaką tavo santykiui su savimi.

Jei pastebėjai kažkurį iš valgymo sutrikimų simptomų, tau reikia išorės pagalbos. Valgymo sutrikimai patys nepraeina, juos reikia gydyti. Pakalbėk su patikimu suaugusiuoju, tai gali būti tėvai, mokytojai, klasės auklėtojas, jie tau padės surasti tinkamą psichologinę pagalbą. Taip pat pagalbos gali kreiptis į šeimos gydytoją, dietologą ar psichikos sveikatos centrą. Specializuota pagalba valgymo sutrikimais sergantiems paaugliams teikiama Vilniaus miesto Psichikos sveikatos centro Valgymų sutrikimų centre.

Svarbu atminti:

kuo anksčiau bus pradėtas gydymas, tuo didesnė išgijimo tikimybė ir mažesnė ilgalaikių neigiamų pasekmių rizika.