Fizinio aktyvumo didinimas

Vis dažniau kalbama, kad žmonės šiomis dienomis juda per mažai. Tam įtakos turi daugelis dalykų: daugeliui mūsų veiklų nereikia didelės fizinės ištvermės, pasikeitė mūsų įpročiai, po dienos jaučiamės pavargę. Pamažu visuomenė ima suvokti, kad fizinis aktyvumas iš tiesų būtinas norint pagerinti gyvenimo kokybę. Judėjimas svarbus ne tik mūsų fizinei sveikatai ir bendrai savijautai, tačiau ir psichinei sveikatai. Mokslinių tyrimų rezultatai rodo, kad judėjimas padeda sumažinti patiriamo streso ir nerimo lygį, prisideda prie depresijos gydymo efektyvumo.

Norint palaikyti fizinį aktyvumą ir nenustoti judėti, svarbiausia tai paversti kasdieniu įpročiu. Dažnai kyla klausimas: kaip to pasiekti? Pirmiausia prieš siekdami padidinti fizinį aktyvumą turite stebėti savo judėjimo įpročius ir juos išanalizuoti. Kitaip tariant, išsiaiškinti dabartinį savo fizinį aktyvumą.

Tam geriausia naudoti fizinio aktyvumo dienoraštį, kuriame savaitę turėtumėte žymėti, kada, kiek laiko (minutėmis) ir kokio intensyvumo fizine veikla užsiėmėte. Fizinis aktyvumas skirstomas į nedidelį (pvz., įprastas ėjimas), vidutinį (pvz., valymas dulkių siurbliu, langų valymas, grindų šveitimas, smarkus ėjimas darbe, pramoginiai šokiai, lapų grėbimas, žolės pjovimas, tinklinis, stalo tenisas, plastikinės lėkštės mėtymas) ir intensyvų (pvz., baldų perstatymas, sniego kasimas, malkų skaldymas, sunkių įrankių naudojimas, vidutinio sunkumo ir sunkių svorių nešimas, šokinėjimas per virvę, krepšinis, futbolas, alpinizmas, bėgimas, lipimas laiptais).

Po dienoraščio užpildymo būtina savianalizė. Peržvelkite savo fizinį aktyvumą ir pamąstykite apie būdus, kaip lengvą fizinį aktyvumą galėtumėte padidinti iki vidutinio, 2 min. aktyvumo momentus iki 5 min. ir pan. Pabandykite atrasti dienos momentą, kuomet fizinio aktyvumo trūksta labiausiai, ir pagalvokite, kaip galėtumėte tai pakeisti. Analizuodami fizinio aktyvumo dienoraštį pagalvokite ir apie savo dažniausias fizines veiklas. Galbūt galėtumėte jas pakeisti naujomis veiklomis, kad naujasis įprotis suteiktų daugiau malonumo? Susikurti norą fizinio aktyvumo įpročiui galite išbandydami naujas veiklas arba senąsias jungdami su malonumo šaltiniu, pvz., jei mėgstate skaityti knygas, galbūt galite klausyti knygos įrašo valydami langus.