MITAI APIE FIZINĮ AKTYVUMĄ

FIZINIS AKTYVUMAS UŽIMA DAUG LAIKO, O VEIKSMINGAS BŪNA TIK TADA, KAI ATLIEKAMAS ILGĄ LAIKOTARPĮ

MITAS! Pasaulinė sveikatos organizacija 5–17 metų vaikams rekomenduoja būti fiziškai aktyviems vidutiniu ar dideliu intensyvumu bent 60 min. per dieną, o vyresniems – bent 150 min. per savaitę. Ir visai nesvarbu, ar tai bus pasiekta per vieną kartą, ar dalijama į keletą trumpesnių užsiėmimų.

LIESI ŽMONĖS YRA SVEIKI, STIPRŪS IR JIEMS PAPILDOMAI JUDĖTI NEBEREIKIA

MITAS! Būti tinkamai pasirengusiam fiziškai reiškia turėti stiprią ir sveiką širdį, kvėpavimo sistemą, griaučių raumenis, kaulus, sąnarius. Tik tai, kad žmogus yra liesas ar normalaus svorio, dar nereiškia, kad jis galėtų nubėgti ilgą nuotolį ar atidaryti sunkias duris.

BĖGIOTI YRA GERIAU NEI VAIKŠČIOTI

MITAS! Ėjimas yra puikus būdas sustiprinti širdies bei kvėpavimo sistemas ir sumažinti ligų riziką, todėl jei nėra noro bėgioti, galima nuolat išbandyti vis naujas veiklas ir ieškoti užsiėmimų, kurie džiugintų, nes rinktis tikrai yra iš ko!

FIZINIS AKTYVUMAS VARGINA

MITAS! Net jei iškart po treniruotės yra jaučiamas nuovargis, reguliarus fizinis krūvis pakelia bendrą energijos lygį ir gerina savijautą, todėl esant dėmesio koncentracijos stokai ar stresui net trumpas pasivaikščiojimas gali padėti pasijusti geriau. Be to, fizinis aktyvumas gerina miego kokybę, tad energingumas išlaikomas ilgesnį laiką.

TURINT ANTSVORIO PIRMIAUSIA REIKIA SUMAŽINTI KŪNO SVORĮ IR TIK PO TO PRADĖTI SPORTUOTI

MITAS! Kuo anksčiau pradedama judėti, tuo sparčiau gerėja savijauta, sveikata ir didėja energingumas. Kūno riebalai nevirsta raumenimis, o didelei raumenų masei reikia intensyvių jėgos treniruočių su dideliais papildomais svoriais, todėl kūno masė nedidės, jei fizinis krūvis bus reguliarus ir įvairaus intensyvumo.

PILVO PRESO PRATIMAI PILVO RAUMENIS PADARO RYŠKIUS IR TVIRTUS

MITAS! Deja, pasirinkti vienos ar kelių liesų vietų neįmanoma, nes riebalinė masė mažėja proporcingai visame kūne. Šimtai atsilenkimų nepadės įgyti ryškių pilvo preso raumenų, kol nebus atliekamos įvairaus intensyvumo viso kūno stiprinimo treniruotės ir nesumažės bendra kūno riebalų masė.

KUO DAUGIAU INTENSYVAUS FIZINIO KRŪVIO, TUO GERIAU

MITAS! Po intensyvios treniruotės raumenims ir nervų sistemai reikia bent kelių dienų poilsio, todėl geriausia didelio intensyvumo treniruotes derinti su mažo intensyvumo užsiėmimais. Ypač dažnos ir intensyvios treniruotės gali sukelti įvairių griaučių sistemos pažeidimų ir traumų, taip pat sukelti emocinį išsekimą, prastą nuotaiką, nuovargį ir nemigą.

JEI NEPRAKAITUOJI, TRENIRUOTĖ PER MAŽAI VEIKSMINGA

MITAS! Kiekvienas žmogus prakaitą išskiria skirtingai: fizinio pasirengimo lygis, aukšta aplinkos temperatūra, drėgmė ir didesnis išgerto vandens kiekis lemia didesnį prakaitavimą, taip pat vyrai prakaituoja gausiau nei moterys, todėl treniruotės veiksmingumas prakaito kiekiu nematuojamas.

Leave a Comment