Kaip tapti produktyvesniam?

Daugelis mūsų norėtų tapti produktyvesniu mokantis, dirbant ar įgyvendinant įprastas kasdienes užduotis. Chris Bailey, kanadiečių rašytojas ir produktyvumo konsultantas, savo knygoje „The Productivity Project” dalijasi puikiais patarimais, kaip tapti produktyvesniam visose gyvenimo srityse, netgi sumažinus mokslų / darbo / užduočių krūvį.

Produktyvumas – protinga laiko, dėmesio ir energijos sąveika

Visuomenėje populiaru mąstyti, kad produktyvumas apibūdina atlikto darbo kiekį. Knygos autorius yra įsitikinęs, kad tai – klaidinga nuomonė. Anot jo, produktyvumas yra idealiai apgalvotas darbo tempas, kai labai konkrečiai nustatoma, kas yra svarbiausia ir tikslingiausia, siekiant tikslų. Norint rasti idealų tempą, reikia išmokti valdyti savo laiką, dėmesį ir energiją. Kaip tai padaryti?

„Trijų” taisyklė 

„Trijų” taisyklę pristato J. D. Meieris, „Microsoft“ vadovas, savo knygoje „Getting Results the Agile Way”.

Paprastai tariant, kiekvieną savaitę Jūs turėtumėte pradėti apsibrėždami tris svarbiausias užduotis, kurias norite įgyvendinti per savaitę. Tuomet kiekvieną rytą turėtumėte pradėti apsibrėždami tris svarbiausias užduotis, kurias norite nuveikti per dieną. Skamba labai paprastai? Taip ir yra! Nusistatę tris svarbiausius savaitės tikslus ir po tris kasdienius darbus, Jūs geriau kontroliuosite savo dėmesį, energiją ir laiką.

Darbus ir tikslus planuokitės kalendoriuje. Kad neišsikeltumėte sau pernelyg ambicingų ar nerealistiškų tikslų, patikrinkite savo kalendorių ir įsitikinkite, kad Jūsų laikas ir energija nėra numatyti kitiems darbams. Pavyzdžiui, jei Jūs norite parašyti baigiamąjį darbą iki savaitės pabaigos, bet kalendoriuje pažymėta, jog penktadienį Jums svarbus egzaminas, protingiau laiką ir energiją nukreipsite ruošdamiesi egzaminui.

Tad tiesa yra labai paprasta. Būti produktyviam iš tiesų reiškia mokėti gerai planuoti.

Venkite atidėliojimo

Atidėliojimas yra laiko, o drauge ir mūsų tikslų žudikas. Tad kodėl mes tiek laiko gaištame niekams ir atidėliojame svarbius darbus? 

Otavos Karletono universiteto psichologijos profesoriaus Timothy Pychyl išskiria šešias savybes, kuriomis pasižyminčios užduotys, bus, tikėtina, atidėliojamos dažniau: tai nuobodžios, varginančios, sunkios, nestruktūrizuotos arba dviprasmiškos, beprasmiškos ir neturinčios atlygio užduotys. Kuo daugiau šių savybių turi užduotis, tuo didesnė tikimybė, jog ją atidėliosite. Ką daryti?

Išspręsti šią problemą gana paprasta: užduotį savarankiškai padarykite patrauklesne, „pertvarkykite” ją. Sakykime, Jums reikia pasiruošti artėjančiam kolokviumui arba perrašyti referatą. Kad šios užduotys taptų malonesnės, atlikite jas mėgstamoje kavinėje, parke, gurkšnojant kokteilį. Jei darbai pasižymi kaip „neturintys atlygio”, suteikite jį sau: padovanokite sau mažą dovanėlę.

Venkite minčių sąvartyno

Darbų sąrašas – tai labai paprastas būdas planuoti, o atlygis už tai – kur kas didesnis produktyvumas. Užsirašydami svarbiausius darbus ir  išbraukdami juos atlikus, Jūs tarsi atlaisvinate vertingą vietą smegenyse, todėl mąstymas aiškėja ir aštrėja. Taigi, ši paprasta, bet naudinga metodika suteikia Jūsų smegenims erdvės imtis svarbiausių darbų: sugalvoję ir užsirašę ant lapo svarbiausius tris savaitės ir tris kiekvienos dienos tikslus, Jūs juos įgyvendinsite greičiau ir kokybiškiau.

Literatūra:

  • Chris Bailey knyga „The Productivity Project”;
  • J. D. Meier knyga „Getting Results the Agile Way”;
  • Timothy Pychyl knyga “Solving the Procrastination Puzzle”.