AEROBIKA – VIENA IŠ POPULIARIAUSIŲ SPORTO ŠAKŲ

Ji skirta mėgstantiems judėti

Sporto klubas – ne tik treniruoklių salė. Dažnai apie sportą svajojančiam jaunimui trūksta motyvacijos ir draugijos sportuojant. Pripažinkite, juk dviračio minimas ar štangos kėlimas nėra tai, ką jūs mielai atliktumėte kiekvieną kartą nuėję į sporto klubą. Rinkitės grupinio užsiėmimo treniruotes, kurios kiekvieną kartą bus ne tik kitokios, bet suburiančios daug kartu norinčių sportuoti žmonių. Viena iš jų – aerobika.

Aerobika – tai besikartojantys fiziniai pratimai, kuriuos atliekant dirba daugiausia raumenų grupių. Fiziniai pratimai atliekami pagal muziką, todėl tai puikiai atpalaiduoja ir pakelia nuotaiką. Daugelio tyrinėtojų įrodyta, kad aerobikos pratimai – puiki fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimo priemonė.

Reguliariai lankant aerobikos treniruotes stiprėja judamasis atramos aparatas, ugdomos kraujotakos ir kvėpavimo sistemos funkcinės galios, fizinės ypatybės: jėga, ištvermė, greitumas, koordinacija, lankstumas. Sportuodami aerobikos grupėse turime galimybių itin pagerinti atskirų organų ir sistemų funkcine veiklą, sustiprinti sveikatą, ugdyti taisyklingą laikyseną, šalinti figūros trūkumus ir kt. Nustatyta, kad fizinis aktyvumas padeda įveikti įtampą, psichologinį nuovargį ir depresiją.

Kokie pratimai atliekami aerobikos metu?

Pirmiausiai atliekami apšilimo pratimai – nesunkūs aerobikos žingsneliai. Apšilti, atlikti tempimo pratimus reikia tam, kad per aktyvias aerobikos treniruotes nepasitemptumėte ir paruoštumėte raumenis darbui. Po to pereinama prie linksmiausios ir aktyviausios dalies: aerobiniai pratimai atliekami pasitelkiant šokį, judate ritmingai, atlikdami įvairius žingsnelius ir išjudindami kiekvieną raumenų grupę. Sportuojant naudojami aerobiniai kilimėliai, svarmenys, platformos. Pabaigoje atliekami atsipalaidavimo pratimai.

Kokios yra kitos aerobikos rūšys?

Jeigu jūsų nedomina klasikinė aerobika (muzika ir ritmingi pratimai), galite rinktis žingsninę arba vandens aerobiką. Žingsninė aerobika – tai žingsniavimo aerobika, kurios metu pratimus atliksite žengdami ant specialaus suolelio (platformos). Vandens mylėtojams puikiai tiks aerobika, kurios metu pratimai atliekami vandenyje. Nors anksčiau vandens aerobika buvo pamėgusios vyresnio amžiaus moterys, dabar šią aerobikos kryptį mielai renkasi tiek jaunos merginos, tiek ir vyrai. Vandens aerobiką dažniausiai renkasi tos moterys, kurios gėdijasi savo kūno, nes vanduo puikiai užmaskuoja visus trūkumus.