10.1. ĮVERTINKITE, KO PASIEKĖTE

Įvertinkite, kaip Jums sekasi. Žemiau esančiame pratime galėsite įvertinti teigiamus pokyčius įvairiose gyvenimo srityse, ir tai, ko dar norėtumėte pasiekti.

61 PRATIMAS.  Teigiami pokyčiai ir ateities norai.

Gyvenimo sritis

Teigiami pokyčiai, kuriuos pavyko pasiekti

Ko norėčiau pasiekti?

Mano jausmai

   

Sveikatos būklė

   

Mokymasis

   

Darbas

   

Santykiai su draugais

   

Santykiai su šeimos nariais

   

Romantiniai santykiai

   

Laisvalaikis ir malonios veiklos

   

Alkoholio ir kitų svaiginamųjų medžiagų vartojimas

   
Kitos gyvenimo sritys    

Norėdami kuo geriau įsisavinti teigiamus pokyčius ir padidinti pasitikėjimą savimi galite padaryti dėmesingo įsisąmoninimo pratimą, padedantį priprasti prie naujo gyvenimo ypatumų.

KUO KVEPIA NAUJO, GERESNIO GYVENIMO GABALIUKAS?

Dėmesingo įsisąmoninimo pratimas teigiamiems pokyčiams įtvirtinti

Atsisėskime tiesiai, ramiai, tačiau neįsitempę.

Paskirkime truputį laiko savo kūno padėčiai įsisąmoninti. Savo vaizduote tarsi „perbėkime“ per kūną ir įsisąmoninkime kūną kaip visumą.

Jeigu kur nors kūne juntame įtampą, galime, jeigu norime, leisti jai praeiti. Arba tarsi lengvai raminančiai vis „iškvėpti“ į įtemptą vietą ir su kiekvienu iškvėpimu vis daugiau atpalaiduoti įtemptą vietą.

Dabar galime paskirti keletą akimirkų kvėpavimo stebėjimui. Atkreipti dėmesį į savo kvėpavimą. Įkvėpimą, pauzelę tarp įkvėpimo ir iškvėpimo, iškvėpimą, pauzelę tarp iškvėpimo ir įkvėpimo ir vėl įkvėpimą.

Dabar galime kuo aiškiau įsisąmoninti situaciją, kurioje mes tvarkomės geriau. Arba galime kuo aiškiau įsivaizduoti savo gebėjimą, kurį įgavome pastaruoju metu. Kas mums sekasi geriau. Kurioje vietoje mes funkcionuojame geriau.

Gal net galime įsivaizduoti vietas, kuriose mes geriau jaučiamės. Kaip tai atrodo, kaip mes atrodome geriau besijausdami.

Gal galime įsivaizduoti kokius nors garsus, atspindinčius mūsų geresnę savijautą, ką mes sakome, kaip mes kalbame, ką kalba kiti žmonės.

Gal net galime įsivaizduoti kvapus, kurie irgi gali simbolizuoti, atspindėti geresnę mūsų savijautą.

Galime leisti sau pasidžiaugti tuo, kaip mes gyvename šiek tiek geresnį gyvenimą. Pasimėgauti truputį. Pabūti su tuo.

Dabar galime vėl nukreipti dėmesį į savo kvėpavimą, įsisąmoninti savo kvėpavimą, savo kūną, tarsi su tuo „įsižeminti“ ir, kai būsime pasiruošę, užbaigti pratimą.  

Visi žinome, kad siekiant ko nors gero, pabaigos nėra. Žmonės tokie jau yra, kad, kai yra geriau, nori, kad būtų dar geriau. Tai normalu. Normalu, kad ir Jūs savo gyvenime ar savijautoje galbūt matote nemažai dalykų, kuriuos dar norėtumėte pagerinti.

Jeigu pradėtumėte krimstis, kad dar ne viskas, ką šiuo metu patiriate, Jus tenkina, prisiminkite:

  • Visada reikia laiko, kol teigiami pokyčiai apima vis daugiau gyvenimo sričių. Tęskite savo pastangas ir pastebėsite, kad savijautos ir gyvenimo kokybės kreivė kopia aukštyn, nors gali būti ir laikinų pablogėjimų.
  • Ne viskas nuo mūsų priklauso. Svarbu atskirti tai, ką galime pakeisti nuo to, ko negalime pakeisti.  Kartais teigiami pokyčiai turi įtraukti ir kitus žmones. Gali būti, kad kiti žmonės nebūtinai norės keistis. Tada Jums teks kaip nors į tai reaguoti- priimti kitų netobulumą ar įdėti pastangų priimant išmintingą sprendimą, ką su tuo daryti.
  • Pasinaudokite programoje išdėstytomis galimybėmis spręsdami problemas arba su jomis susitaikydami. Dar kartelį peržvelkite programą, išsirinkite tai, kas, Jums atrodo gali būti naudinga, ir bandykite, bandykite, bandykite.
  • Kartais gali padėti tiesiog nusiraminimas, pavyzdžiui, naudojant dėmesingo įsisąmoninimo pratimus – įsisąmonintą kvėpavimą. Pasiimkite įrašą ir klausydami keletą kartų padarykite pratimą.
  • Jeigu jaučiatės užstrigę, pasitelkite žmones, kuriuos išsirinkote, kaip galinčius Jums padėti. Nepamirškite sveikatos priežiūros specialistų, psichologų ir psichoterapeutų.
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.