8.1. KAM SKIRTAS ŠIS SKYRELIS?

Mes kartais galvojame, jog suvalgėme per daug maisto, nes jis buvo labai skanus. Kartais ateina mintis, kad atrodome netobulai ir galėtume „numesti” keletą kilogramų. Paprastai tokios mintys ateina ir praeina, ties jomis ilgai neužtrunkame ir nepatiriame stiprių nemalonių jausmų dėl to, kad suvalgome daugiau negu norėjome. Jaučiame, jog galime kontroliuoti savo valgymą.

Gali taip atsitikti, kad būdami nepatenkinti kūno formomis pradedame laikytis griežtos dietos. Sukaupiame valią ilgai kenčiame stiprų alkį, o paskui nebegalime susilaikyti nepersivalgę. Dietų laikymasis yra dažniausia persivalgymo priežastis.

Kita persivalgymo priežastis gali būti nemalonūs jausmai ir emocijos, kuriuos valgymas padeda numalšinti, arba noras patirti malonumą, atsipalaiduoti. Valgymas iš tiesų yra malonumo šaltinis.

Svarbiausi persivalgymo sutrikimo požymiai:

- suvalgome didelį maisto kiekį,

- valgant atrodo, jog praradome gebėjimą kontroliuoti valgymą, negalime sustoti valgyti.

Persivalgymo priepuoliai gali kartotis. Persivalgymą lydi kaltės, gėdos, jausmai bei nepasitenkinimas savo kūno formomis ir savimi.

Šiame skyrelyje kalbėsime apie persivalgymo sutrikimą, dar kitaip vadinamus „persivalgymo priepuolius“ („kompulsyvų valgymą“), kada per trumpą laiką suvalgomas didelis maisto kiekis, prarandama valgymo kontrolė ir dėl to kyla stiprūs nemalonūs jausmai.

Jei Jūs tai patiriate, kviečiame skaityti toliau. Galbūt čia rasite minčių, kaip galėtumėte sau padėti.

Jeigu Jūs ne tik pastoviai persivalgote, bet ir vartojate alkoholį, narkotikus ar save žalojate, tuomet būtina kreiptis į psichikos sveikatos specialistą, kad sulauktumėte tinkamos pagalbos.

Jei laukiatės kūdikio, sergate kokia nors liga (fizine liga, sunkia depresija) arba Jūsų kūno svoris yra per mažas, tuomet rekomenduojame naudotis šia programa tik su gydytojo priežiūra.

Kūno svorį galime įvertinti pagal kūno masės indeksą.

52 PRATIMAS. Apskaičiuokite kūno masės indeksą.

Kaip apskaičiuoti kūno masės indeksą KMI?

KMI=svoris (kilogramais) : (ūgis (metrais) X ūgis (metrais))

Normalus kūno svoris yra KMI rezultatas tarp 18.5 ir 25. Jei KMI mažesnis už  18.5, tuomet kūno svoris yra per mažas.

PAVYZDYS. Apskaičiuokite kūno masės indeksą.

Kaip apskaičiuoti kūno masės indeksą KMI?

KMI=65 kg : (1.7 metro X 1.7 metro)

KMI=22.49

Šis KMI rezultatas rodo, jog kūno svoris yra normalus.

Persivalgymo sutrikimo požymių turinčių žmonių kūno masės indeksas dažniausiai būna normalus arba per didelis.

Rekomenduojame svertis ne dažniau kaip vieną kartą per savaitę.

Normalu, kad svoris gali šiek tiek svyruoti. Dažnas svėrimasis ir nepasitenkinimas svoriu gali būti papildomas nemalonių emocijų šaltinis.

Jei toliau skaitysite šią programą, rekomenduojame piešti savo svorio grafiką. Horizontalioje linijoje žymėkite svėrimosi savaitę (datą), o vertikalioje - svorį kilogramais. Tada turėsite galimybę stebėti, ar svorio kitimui daro įtaką subalansuotas maitinimasis ir įvairių įgūdžių praktikavimas.

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.