6.1. APIE EFEKTYVŲ BENDRAVIMĄ

Santykiai su kitais žmonėmis yra labai svarbūs mūsų gyvenime. Manoma, kad net apie 85 procentus sėkmės mūsų gyvenime užtikrina sėkmingas bendravimas.

Efektyvaus bendravimo principai ir taisyklės

  • Prisiminkime, kad bendravimo rezultatas priklauso ne tik nuo to, kokią žinią perduodame, bet ir nuo to, kaip perduodame. Netinkamai perduota net ir pozityvi informacija gali sukelti neigiamų pasekmių.
  • Parodykime žmonėms, kad mes norime su jais bendrauti ir jie mums svarbūs. Tai paskatins žmones būti atviresnius, daugiau įsitraukti į bendravimą ir labai pagerins bendravimo kokybę.
  • Stenkimės bendrauti nepataikaujant ir nedemonstruojant savo viršenybės.
  • Labai svarbu suteikti pašnekovui teisę turėti savo nuomonę ir ją gerbti. Tai tiesiog kito žmogaus nuomonė. Kiekvienas turi teisę turėti savo nuomonę, nepriklausomai nuo to, ar jai kai kurie kiti žmonės pritaria, ar ne. 
  • Dažnai bendraujant verta atsisakyti aiškintis, kuris iš pašnekovų yra teisus, o kuris klysta. Nesistenkime įrodyti, kad mūsų bendravimo partneris klysta, jeigu jis mūsų to neprašo. Priimkime jo išsakytą informaciją kaip jo nuomonę ir tiek.
  • Priimkime, kad kitas žmogus turėjo ir turi kitokią patirtį negu mes. Ši unikali jo patirtis ir suformavo vienokius ar kitokius jo įsitikinimus, kurie atsispindi jo bendravime. Norėdami praplėsti savo akiratį pasidomėkime, kokią patirtį turėjo kiti žmonės, o ne atmeskime jų nuomonę tik dėl to, kad ji skiriasi nuo mūsų.
  • Savo klausimais ir aktyviu susidomėjimu skatinkime kitus žmones kalbėti ir reikšti savo nuomonę.
  • Užduokime klausimų apie tai, kas jiems rūpi. Domėkimės kitais žmonėmis ir jie mums atsilygins tuo pačiu.
  • Paprastai žiūrėkime į akis pašnekovui. Išlaikydami akių kontaktą bendraudami mes parodome, kad esame atviri ir patikimi. Jeigu kalbėdami mes žiūrime pašnekovams į akis, mūsų pateiktą informaciją jie įsisavina geriau.

6.1d.jpg

  • Naudokime efektyvaus klausymo įgūdžius:
    • dėmesingai klausykime, ką pašnekovas sako, paskatinkime ir padrąsinkime jį kalbėti gestais ir žodeliais „taip“, „prašau, tęsk“;
    • nepertraukinėkime pašnekovo, jokiu būdu neužbaikime sakinių už pašnekovą, nes galime labai suklysti;
  • Nekritikuokime ir nevertinkime, jeigu mūsų neprašo to daryti;
  • Neduokime patarimų, jeigu mūsų neprašo to daryti;
  • Pasitikslinkime gautą informaciją žodeliais „o ką tai galėtų reikšti“, „ką tu turi galvoje, kai sakai...“, „kokia tavo nuomonė apie...“ ir kt.;
  • Kiek tik tam neprieštarauja situacija, šypsokimės ir maloniai nusiteikime. Jeigu pašnekovas kelia mums šiek tiek įtampos, galime pabandyti pagalvoti: „O kas man šiame žmoguje patinka“, ir bendrauti remiantis šia informacija.
  • Jeigu ko nors norime iš bendravimo partnerio, paprašykime, o ne norėkime, kad jis pats susiprastų, ko mums reikia.
  • Norėdami užmegzti kuo geresnį ryšį su kitu žmogumi remkimės tuo, kas mus sieja ir vienija, ką mes turime bendro, o ne tuo, kas mus skiria.
  • Būkime pozityviai nusiteikę ir kito asmens, ir paties bendravimo atžvilgiu.
  • Būkime kiek galima nuoširdūs ir atviri. Tai skatina pasitikėjimą ir gerina bendravimo kokybę.
  • Dažnai vadinkime pašnekovą vardu. Žmogui jo paties vardas, ištartas palankiu būdu, yra labai malonus.
  • Prieš atsakydami į sudėtingesnius klausimus duokime sau laiko pagalvoti, padarykime pauzę. Tai parodys rimtą mūsų požiūrį į klausimą ir leis suformuluoti daugiau apgalvotą atsakymą. Būkime tvirtabūdiški (asertyvūs).
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.