Rūkantis vaikinas.

RŪKYMAS

Šiandien jaunimo tarpe paplitęs reiškinys - rūkymas – medžiagos deginimas ir išskiriamų dūmų įkvėpimas, kuris nebeapsiriboja įprastomis cigaretėmis. Vis populiarėja elektroninės cigaretės, kanapės.
Problematika: 

Ne paslaptis, kad daugėja jaunų rūkančių žmonių, ypač merginų tarpe. O ar žinai, kad net 90% rūkorių, pradėjo rūkyti jaunesni nei 21 metų. Nuolatinis kartojimas, kad rūkymas sukelia plaučių, gerklų vėžį ir kitas ligas, slopina imuninę sistemą, didina širdies ligų riziką neveikia? Tikiu, jog sulaukus keturiasdešimt sveikatos problemos, tau atrodo taip tolima ir nerealu, kaip ir mūsų netikėjimas, kad vieną dieną pasensime ir nebegalėsime užlipti laiptais į antrą aukštą. Tačiau pagalvok, kad blogas kvapas iš burnos ar nuo drabužių, pageltę dantys, papilkėjusi oda, blogesni rezultatai sporto salėje taip pat atsiras tavo gyvenime kartu su rūkymu. O kur dar cigaretėms išleisti pinigai. Už kuriuos galėtum nuvykti į festivalį, kiną ar išvykti į svajonių kelionę. Tarkime, kad vidutiniškai jei per dieną surūkai pusę pakelio cigarečių ir tai tau kainuoja 1.35 eurų Tai po 2 savaičių sutaupysi 10 eurų - to pakaktų bilietams į kiną, o po 6 mėnesių – 120 eurų - to pakaktų kelionės bilietams http://ntakd.lt/images/all/skaiciuokle/skaiciuokle.htm

Sprendimas: 

Geriausias sprendimas – nepradėti rūkyti. Jei pažįstami tau primygtinai tai siūlo, prisimink, kad gali pasakyti „ne“, jei tokio atsisakymo nepakanka gali pridėti “jei rūkysiu, pradės smirdėti mano rūbai”, “nenoriu, kad pagelstų dantys” , “jei rūkysiu, su manim nebenorės draugauti mergaitės/ berniukai”. O jei ieškai pagalbos sau ar savo draugui, norinčiam mesti rūkyti. Tuomet gali išmėginti programėlę http://stopsmokingcoach.eu/web/index.html?lang=lt. Taip pat prisimink: Atsiradęs noras parūkyti trunka tik apie 2 minutes. Jei nenueisi rūkyti, o užsiimsikita veikla, jis greit praeis. Susigalvok ritualą - pavyzdžiui, išgerti stiklinę vandens, suvalgyti obuolį ar morkos griežinėlį. Atlik šį ritualą tik užsinorėję rūkyti. Tai padės atitraukti dėmesį ir noras rūkyti netruks praeiti. Jei visa kompanija eina parūkyti, gali eiti su jais, tačiau neškis pavyzdžiui kavos puoduką, kad taip pat turėtumėt ką veikti, kol kiti rūkys. Labai efektyvus būdas - įrodyti sau, kad gali mesti rūkyti. Galima pranešti aplinkiniams apie savo ketinimus. Tuomet reikės įrodyti ne tik sau, bet ir kitiems. Žmonės skirtingi, tad ir būdai padėsiantys mesti gali būti skirtingi kiekvienam. Nepamiršk, kad visuomet galima ir gydytojo specialisto konsultacija.

Turinį parengė: 

Aistė Mikalauskaitė, Karolis Baliutavičius. LiMSA (Lietuvos Medicinos Studentų Asociacija)

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.