FIZINIS AKTYVUMAS

Fizinis aktyvumas – tai bet koks skeleto raumenų sukeltas kūno judesys, kuriam atlikti reikalinga energija, įskaitant veiklas vykdomas dirbant, žaidžiant, atliekant namų ruošos darbus, keliaujant ar užsiimant aktyviu poilsiu (Pasaulio Sveikatos Organizacija). Nuolatinis fizinis aktyvumas (pvz.: vaikščiojimas, važinėjimas riedučiais, važiavimas dviračiu, ar įvairūs sportiniai užsiėmimai) pagerina  sveikatą, sustiprina ir padailina kūną.
Problematika: 

Šiandien laisvalaikį užkariauja televizorius, kompiuteris ir telefonas. Keliaujama lėktuvais, automobiliais, autobusais ir troleibusais. Kasdien dažniau sėdima, nei judama. Nejudant, priaugama bereikalingo svorio, organizmas susilpnėja, sunyksta raumenys, suprastėja širdies ir kraujagyslių sistemos veikla. Dėl to suprastėja savijauta, sumažėja ištvermė.

Sprendimas: 

Problemos sprendimas yra tik vienas – kuo daugiau judėti. Trys dalykai, kuriuos būtina įsidėmėti:

  • 1) Svarbus kiekvienas žingsnis! Būtina kasdien bent valandą intensyviai ar vidutiniškai intensyviai judėti.
  • 2) Norint tapti stipresniu būtina bent tris kartus per savaitę atlikti pratimus, kurie stiprina raumenis ir kaulus.
  • 3) Kuo įvairesne fizine veikla užsiima žmogus tuo stipresnis ir sveikesnis gali tapti!

Kaip Tu gali nesunkiai tapti fiziškai aktyviu:

  • Eik, bėk ar važiuok dviračiu.
  • Daryk tai kas tau patinka: bėgiok, šokinėk, plaukiok, važinėk riedučiais ar riedlente, slidinėk, čiuožinėk su snieglente, čiuožinėk ant ledo, žaisk tinklinį, krepšinį ar užsiimk bet kokiu kitu sportu.
  • Išbandyk kažką naujo, pvz.: yoga, gatvės šokius, aerobiką.
  • Išvesk savo ar kaimyno šunį pasivaikščioti.
  • Šok pagal savo mėgiamą muziką.
  • Padėk buityje: sugrėbk lapus, nukask sniegą, išsiurbk namus, nuvalyk langus, šie darbai stiprina raumenis ir džiugina mamas!
  • Nusistatyk sau fizinio aktyvumo iššūkius savaitei, mėnesiui ar pusmečiui.
  • Mažiau naudokis kompiuteriu ir žiūrėk televizorių.

Kas Tau iš to:

  • Susirasi draugų
  • Pagerinsi koncentraciją
  • Labiau pasitikėsi savimi
  • Kūnas taps tvirtesnis ir gražesnis
  • Tapsi ištvermingas
  • Mažiau stresuosi
  • Pagerės nuotaika
  • Turėsi stiprią širdį

ATSIMINK! Kas per daug tas nesveika. Jei sportuosi per daug ir per intensyviai, nesirūpinsi sveika mityba ir vartosi raumenų augimą skatinančius hormoninius preparatus pakenksi savo sveikatai. Fizinis aktyvumas turi būti smagus ir naudingas, o ne kankinantis ir žalingas!

Turinį parengė: 
Šaltiniai: 

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.