Nuotaika paklūsta protui: keiskite jauseną keisdami mąstyseną
2017-01-24
Regionas: 
Lietuva
Raktažodžiai: 
nuotaika, mąstysena, knyga
Renginio data: 
2017-01-24

Ši kognityvinės terapijos specialistų parašyta knyga skirta ne tik skaitymui, bet ir kruopščiam darbui. Knyga padeda geriau pažinti save, nes atskleidžiamos mąstymo klaidos, kitaip tariant, mūsų pykčio, nerimo, baimės, liūdesio, kaltės ir gėdos priežastys. Suvokdami savo nemalonių emocijų priežastis, galėsime jas valdyti. Norėdami pasijusti geriau, pagerinti santykius, turime pradėti nuo savo minčių. Nors mūsų mintys veikia nuotaiką, elgesį ir fizines reakcijas, pozityvus mąstymas nėra gyvenimo keliamų problemų sprendimo būdas. Ne taip lengvai gimsta pozityvios mintys. Geriau pažvelgti į situaciją iš daugelio skirtingų taškų – pozityvių, negatyvių, neutralių. Tada gal padarysime naują išvadą ir rasime teisingą sprendimą.

Knygoje mokoma atpažinti savo nuotaikas, nustatyti spontaniškai į galvą šaunančias mintis, kurios užplūsta apėmus stipriam jausmui. Išmokstama ir užduoti sau klausimus, padedančius rasti svarbiausiai automatinei minčiai prieštaraujančius įrodymus, kurie išblaško nemalonias nuotaikas. Alternatyvus mąstymas – visais turimais įrodymais pagrįstas naujas požiūris į situaciją. Gali  tekti imtis veiksmų ir eksperimentuoti, kad būtų galima lengviau patikėti naujomis mintimis. Mokoma rasti neteisingus įsitikinimus ir prielaidas, kurios yra automatinių minčių, keliančių nerimą, baimę bei liūdesį priežastis. Pateikiama daug neteisingų įsitikinimų pavyzdžių apie save, kitus bei pasaulį.

Skyriuje apie depresiją pateikiama depresijos simptomų darbalapiai, kuriuos užpildžius, galima stebėti, kaip keičiasi depresijos intensyvumas dirbant su šia knyga. Pildomi ir savaitės veiklos planai, nes veikla padeda išblaškyti neigiamas mintis. Išmokus surasti atliekamuose darbuose malonumų ir sėkmingai tuos darbus baigti, galima pasijusti geriau. Analizuojant gėdos ir kaltės jausmus, labai naudinga išmokti braižyti savo asmeninės kaltės diagramą.

Knygoje patariama, kaip suvaldyti nerimą kognityviosios pertvarkos būdu – mažinant pavojaus suvokimą ar didinant pasitikėjimą savimi. Nerimas mažės, jei bus išnagrinėti įrodymai, ir bus nustatyta, kad pavojus, su kuriuo susiduriama, nėra toks didelis, kaip atrodo. Kognityviosios pertvarkos būdas yra pagrindinis veiksmingos terapijos būdas, gydantis panikos priepuolius.

Šioje knygoje aprašomos strategijos padeda spręsti santykių klausimus, įveikti stresą, imti geriau save vertinti, atsikratyti baimės ir įgyti daugiau pasitikėjimo, veiksmingiau keistis. Svarbu atlikti kiekviename skyriuje pateikiamus pratimus, nes neskiriant pakankamai laiko įgūdžiams įgyti, neišmokstama, kaip jais naudotis norint išspręsti savo problemas. Net kai kurie iš pažiūros lengvai įgyjami gebėjimai, pabandžius juos įvaldyti, gali pasirodyti sudėtingesni, negu atrodė.

Lietuvos Medicinos bibliotekos informacija

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.