Patiriu patyčias, ką daryti?

Aš protestavau prieš rūkymą mokykloje ir mano klasiokai sužinoję apie tai pradėjo tyčiotis iš manęs, o ypač klasiokės, kaip man elgtis? Dabar nenoriu eiti į mokyklą,nes bijau jog jie vėl pradės.

Labas,

Iš Tavo laiško suprantu, kad susidūrei su patyčiomis, dėl kurių jauti baimę net eiti į mokyklą, nes nuogąstauji, jog bendraklasiai vėl pradės tyčiotis iš Tavęs.

Iš tiesų tokioje situacijoje normalu jausti baimę, nerimą, tačiau kartu svarbiausia, jog ieškai pagalbos ir nori šią situaciją spręsti.

Esant patyčioms, labai svarbu su kuo nors pasidalinti savo situacija ir patiriamais išgyvenimais. Tai gali būti tavo draugas / draugė, tėvai ar mokytojai, taip pat mokyklos socialinis pedagogas ar psichologas. Svarbu, kad, sprendžiant šią situaciją, neliktum viena. Pasakyti apie tai kam nors gyvai gali atrodyti baisu, tačiau prisimink, jog šiuo atveju bendraklasiai elgiasi netinkamai ir Tau reikia save apginti bei savimi pasirūpinti. Vien pasikalbėjus su kitu žmogumi gali pasijusti lengviau. 

Stabdyti patyčias gali padėti ir keletas bendrų elgesio strategijų. Dažnai kiti vaikai tyčiojasi tada, kai jie mato, jog į jų patyčias reaguojama. Nereikėtų stengtis atsakyti į žeminančius teiginius, kartais gali padėti tiesiog žeidžiančių komentarų ignoravimas. Kai iš tavęs tyčiojasi, galima ryžtingai praeiti pro tuos žmones ar tiesiog pasakyti, jog su jų komentarais nesutinki. Galbūt drąsiau jaustumeisi, jeigu mokykloje stengtumeisi nelikti viena, o daugiau laiko būtum su Tau artima drauge / draugu. Taip pat kartais gali padėti ir sunkių jausmų užrašymas. Tai gali pagelbėti ne tik geriau suprasti savo jausmus, bet kartu, tada, kai norėsis kam nors apie šią situaciją papasakoti, bus lengviau tai padaryti, kai turėsi užsirašiusi savo mintis ir išgyvenimus. 

Kartais patyčių situacijoje žmonėms gali kilti kaltės jausmas - jie ima jaustis kalti dėl to, kad iš jų tyčiojamasi. Jeigu kaltės jausmą šioje situacijoje išgyveni ir Tu, svarbu, kad pasistengtum priimti mintį, jog patyčios nėra Tavo kaltė. Niekas neturi teisės specialiai žeminti nei Tavęs, nei kito asmens.

Susitvarkyti su sunkiais jausmais šioje situacijoje gali padėti ir specialistų pagalba. Visą parą budi Jaunimo linijos savanoriai (8 800 28888), kur teikiama emocinė parama telefonu.

Žinoma, tam, kad būtų galima geriau suprasti Tavo konkrečią situaciją ir kartu ieškoti Tau tinkamų pagalbos būdų, siūlyčiau pasikonsultuoti su psichikos sveikatos specialistu. Psichologo konsultacijos gali kreiptis į Jaunimo sveikatos centrą: tel. nr. 8 674 90078; el. paštas: psichologas@antakpol.lt.

 

Į klausimą atsakė:

Milda Tumėnienė
Medicinos psichologė
Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2019 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.