Esu paauglė, žinau, kad mano BMI yra normalus (22), tačiau dėl savęs norėčiau numesti kokius penkis kilogramus, sustiprėti. Tad prieš mėnesį nusprendžiau laikytis plano. Valgau manau sveikai: pusryčiams daugiausia košės, angliavandeniai, priešpiečiai, pietūs ir vakarienei jau daugiau baltymai. Skaičiuoju, kad kalorijos neviršytų 1000 ribos (skaičiau, kad organizmas savaime sudegina apie 2000 kcal, tai jei norima numesti svorio reikia suvartoti šiek tiek mažiau). Geriu daug vandens, stengiuosi nevalgyti saldumynų (nebent kokį vieną saldainį per dieną), sportuoju (ant bėgimo takelio kasdien išdeginu nuo 200 iki 600+ kcal). Anksčiau lankiau jogą, tai vidinių raumenų turiu, tačiau juos dengia riebalai. Ypač blauzdas. Tačiau per mėnesį laiko, nieko nenumečiau. Pati nesuprantu, ką darau negerai. Prašau, patarkite.

Raktažodžiai: 
Vote up!
Vote down!

Taškai: 1

Prabalsavai teigiamai

Gydytoja Zita Kapušinskienė. Manau, kad sprendimas numesti svorio nėra teisingas, nes KMI yra normalus. Neteisingas ir sprendimas laikytis 1000 kcal dienai ribos, nes augančiai paauglei mergaitei reikėtų ne mažiau 2000 kcal parai. Ar yra riebalų sluoksnis, kurį reikėtų „sudeginti“ – geriausia pasitarti su savo gydytoju. Manau, kad jis sugebės atsakyti ir kitus Tave dominančius klausimus.

Gydytoja dietologė Edita Saukaitytė-Butvilė. Patarčiau kuo greičiau nustoti laikytis tokios griežtos dietos. 1000 kcal yra nepakankamas dienos energijos poreikis bet kuriam suaugusiam žmogui, tuo labiau paauglei, nes brendimo metu energijos poreikis didesnis, o maisto ribojimas šiuo laikotarpiu gali turėti žalingų pasėkmių ateičiai. Šiuo metu suvartoji mažiau energijos negu jos reikia tavo organizmui. Tai gali sulėtinti medžiagų apykaitą, energija naudojama “taupiai”, organizmas siekia išsaugoti kiekvieną kaloriją, todėl ir svoris nemažėja. Siūlyčiau kreiptis į savo šeimos gydytoją arba gydytoją dietologą, kad kartu galėtumėte plačiau aptarti teisingą mitybos rėžimą. Nepateikei savo amžiaus, ūgio, svorio, todėl negaliu apskaičiuoti, koks Tavo dienos energijos poreikis, bet siūlau suvartoti ne mažiau kaip 1800 kcal/d.

Į klausimą atsakė:

Zita Kapušinskienė ir Edita Saukaitytė-Butvilė
Rokiškio pirminės asmens sveikatos priežiūros centro Vaikų ligų gydytoja ir Gydytoja dietologė

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2018 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.