Ar galima perdozuoti stimuliantų?

Raktažodžiai: 
Vote up!
Vote down!

Taškai: 1

Prabalsavai teigiamai

Stimuliantų, tokių, kaip kokainas ar amfetaminai perdozavimas gali būti išreikštas per fizinius simptomus, kai žmogus fiziškai jaučiasi blogai arba psichologinius, tokius kaip paranoja, padidėjęs nerimo jausmas, psichozė, arba tiek per fizinius, tiek per psichologinius požymius. Sunku pasakyti, kada žmogus perdozavo stimuliantų, nes tai yra labai individualu – vienas žmogus gali vertinti būseną, kaip perdozavimą, kitas – kaip sudėtinę apsvaigimo būsenos dalį.

Perdozavimą gali lemti daugelis priežasčių. Skirtingai nei perdozavimo nuo opioidų atveju, perdozavimas nuo, tarkim, kokaino ar kitų stimuliuojančių medžiagų yra kur kas labiau neprognozuojamas. Perdozavimas gali atsitikti nepriklausomai nuo to, kiek daug, ar mažai žmogus pavartojo ar kiek laiko vartoja psichiką veikiančią medžiagą. Tai gali atsitikti po kelių dienų pavartojus medžiagos, kai organizmas pradeda silpti arba tik pavartojus medžiagos, žmogus gali pradėti jaustis keistai.

Keletas veiksnių, kurie gali prisidėti prie perdozavimo:

  • Žmogus per ilgai buvo apsvaigimo būsenoje (miego sutrikimai).
  • Organizmas nusilpęs dėl nevalgymo, nepakankamo vandens vartojimo.
  • Žmogus yra keistoje ir nejaukioje aplinkoje su žmonėmis, kurie jį vertina.
  • Žmogus suvartojo daugiau narkotinės medžiagos, nei įprastai.
  • Žmogus vienu metu vartojo keletą psichiką veikiančių medžiagų.

Stimuliuojančių psichiką veikiančių medžiagų (amfetaminai, ekstazi, kokainas, kt.) perdozavimo požymiai:

Fiziniai požymiai:

  • Pykinimas ir/arba vėmimas;
  • Staigus užmigimas/apalpimas (bet dar kvėpuojama);
  • Krūtinės skausmas arba maudimas krūtinės srityje;
  • Aukšta temperatūra/gausus prakaitavimas lydimas šalčio krėtimu;
  • Greitas širdies plakimas, padažnėjęs pulsas;
  • Nereguliarus kvėpimas arba dusulys, jausmas, kad negali kvėpuoti;
  • Traukuliai;
  • Insultas (stroke);
  • Stiprus galvos skausmas;
  • Hipertenzija (padidėjęs kraujo spaudimas);
  • Nemiga arba sumažėjęs noras miegoti;
  • Drebulys.

Psichologiniai simptomai:

  • Padidėjęs nerimo jausmas;
  • Panika;
  • Paranoja;
  • Haliucinacijos;
  • Padidėjęs susijaudinimo jausmas;
  • Padidėjęs agresyvumas;
  • Susijaudinimo, neramumo jausmas, dirglumas;
  • Padidėjęs jautrumas aplinkai, garsams, žmonėms.

Į klausimą atsakė:

Dr. Aušra Širvinskienė
Vilniaus priklausomybės ligų centro Direktoriaus pavaduotoja gydymo reikalams

Pasidalink!

Projektą vykdo:
Projektą finansuoja:
© 2016-2018 Sveikatos Tinklas. Visos teisės saugomos. Privatumas ir atsakomybė.